MäoonvaanMä Facebook Sivut

MäoonvaanMä Facebook Sivut
MäoonvaanMä Facebook Sivut

tiistai 20. tammikuuta 2015

Kuka Minä Olen ?

Todellinen minä !

Kuka todellisuudessa olen ja olenko sinut itseni kanssa?

Sintonen Veli-Juhani (Jussi)
25 vuotta, Karkkila
Palomies, talonrakentaja
Parisuhteessa

Harrastukset, Vapaaottelu, lukkopaini, nyrkkeily, monipuolinen liikunta, kalastus, metsästys, palokuntatoiminta.

Tahdon kertoa kaikille lukijoille kuka olen ja kenen juttuja todellisuudessa luette sivuillani. No minun juttuja ne ovat. Tämän ei ole tarkoitus olla mitenkään itseäni tyrkyttävä juttu, vaan tarkoitus on antaa jutuille rehelliset kasvot ja näin voitte sanoa tietävänne minut.

Oletko koskaan miettinyt, että mikä on suhtautumisesi omaan itseesi? Minä olen oppinut miettimään sitä jo monesti. Suomalainen mieshän ei tyypillisesti puhu rahasta, rakkaudesta eikä vaikeista asioita. Minä olen siitä erikoinen heppu, että olen hyvin positiivinen persoona ja nämä kyseiset asiat ovat minulle erittäin luonnollisia asioita. Kun jätät jotain asioita itsestäsi kertomatta tavoitellaksesi paremman minä kuvan tuottamista toiselle. MIKSI?!?  Miksi kertoisit jotain muuta kuin mitä todellisuudessa olet. Ole rohkeasti sitä mitä oikeasti olet, äläkä yritä muuta esittää. Niin minäkin teen ja silloin elän mielenrauhassani hyvin tasapainoista elämää. Äläkä varsinkaan anna toisten ihmisten vaikuttaa siihen mitä sinä olet. Toisten mielipiteille, kun sinä et mitään voi. Heittäydy rohkeasti asioiden pariin joista välität ja mitä pidät tärkeinä omassa elämässäsi. Tee niitä itseäsi varten, mutta muista elämästä ei selviä kukaan yksinään.
         Ulkoiset ja fyysiset muodot ovat sellainen asia mihin ihmiset tykkäävät kommentoida ja puuttua toisten elämässä ja varsinkin kommentoida niitä negatiivisella sävyllä. Olen pohtinut ja itsekin siihen joskus syyllistynyt, mutta miksi? Siinä ei ole loppujen lopuksi mitään järkeä, eikä mitään vaikutusta siihen millainen toinen ihminen on. Miksi tuottaa toiselle pahaa mieltä sanoen hänen ns. muodollisista puutteista tai jostain muusta, mikä nyt ei vaan omaa mieltä miellytä, jotka eivät kuitenkaan todellisuudessa niitä ole, vaan ihan omia mielikuvia omassa päässäni. Jätä sellainen pois ja keskity olennaisesti siihen millainen toinen ihminen on henkilönä, sekä millainen itse olet. Tähänkin osuu hyvin sanonta, luota itseesi, olet sellainen kuin olet ja et ole voinut vaikuttaa millaiseksi olet syntynyt. Voit vain vaikuttaa omaan käytökseesi ja toimintatapoihin elämässäsi.




Juttele ihmisille ja ole ulospäin suuntautunut, niin minäkin pyrin olemaan. Aina ei täydy olla vahvimmillaan, vaan joskus sallitaan, myös olla herkkä ja haavoittuvainen. Positiivisella asenteella varustettu mieli ja suhtautuminen toisiin ihmisiin tuo varmasti onnellisuutta ja toimivuutta elämääsi. Kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta niistä on päästävä yli ja jatkettava elämää. Niiden ei saa antaa vaikuttaa elämän kokonaisuuteen. Toivon teidän saavan mielipiteistäni energiaa ja positiivista asennetta jokapäiväiseen arkeen. Tahdon antaa muille erilaisia ajattelutapoja ja erinäköisiä toimintamalleja elämään. Tahdon näyttää positiivista esimerkkiä mahdollisimman monelle. En sano sitä, että olisin aina oikeassa ja minua pitäisi uskoa kuin oppikirjaa. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja yhdenlaisia näkökulmia. Itselleni nämä toimii ja positiivisuus auttaa moneen asiaan. Hyvän ystäväni sanoin, oli asia mikä hyvänsä, niin niillä on aina tapana järjestyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti